هزینه درمان فیستول با لیزر در کلینیک دکتر بیژن عابدیان
نوشته شده توسط : شراره معینی

هزینه درمان فیستول با لیزر مقرون به صرفه تر نسبت به جراحی

فیستول مقعدی بیماری عفونی و آزار دهنده ی مقعدی است. این بیماری در اثر ایجاد مجرایی غیر طبیعی مابین دو عضو از بدن روی می  دهد. که در این مورد دیواره کانال مقعدی به پوست اطراف مقعد متصل می شود. در نتیجه این امر تمام آلودگی های کانال مقعد که قسمتی از روده بزرگ به شمار می رود، به سطح پوست منتقل خواهد شد. از همین روی زخم فیستول مقعدی به شدت عفونی است و اکثر بیماران ترشحات چرکی از این مجرای را تجربه می کنند.

فیستول مقعدی خود در اثر عفونت و یا آبسه درمان نشده بروز می کند. غالباً آبسه مقعدی در اثر یک بیماری زمینه ای ایجاد می شود، البته بروز آبسه شامل دلایل مختلفی می شود.

برخی از بیماری های که ممکن است زمینه را برای فیستول مهیا کنند، شامل کرون روده، دیورتیکولیت، کولیت اولسراتیو و….می شود. این بیماری ها با ایجاد التهاب و عفونت در روده موجب بروز آبسه شده و آبسه های درمان نشده در ۵۰% از مواقع به فیستول مقعدی تبدیل می شوند.

از علائم فیستول مقعدی می توانیم به بروز آبسه های مکرر، درد، سوزش، خارش، ترشحات بد بو و … اشاره کنیم. آنچه در مورد درمان فیستول مقعدی مسلم است روش درمان های تهاجمی است. زیرا این بیماری با استفاده از درمان های خانگی بهبود نیافته و تا به حال هیچ درمان دارویی نیز برای فیستول کشف نشده است. البته استفاده از درمان های خانگی و دارویی اگر همراه با درمان ها ی پزشکی و تهاجمی تر باشد، موثر است. زیرا درمان دارویی و خانگی در برطرف نمودن عفونت و التهاب بیماری موثر هستند.

درمان پزشکی فیستول شامل جراحی برای برطرف کردن مجرای ایجاد شده و عفونت است. جراحی فیستول در کنار تمامی معایب روش های جراحی مانند درد، خونریزی، دوره نقاهت طولانی مدت، عوارض داروی بیهوشی و …، ریسک بالایی دارد. زیرا اولاً امکان برطرف کردن کامل عفونت وجود ندارد، در نتیجه ممکن است بیماری مجدداً عود نماید. دوماً عمل جراحی ممکن است موجب آسیب به عضله اسفنکتر مقعدی شود که بی اختیاری را به دنبال خواهد داشت.  پس روش دیگری جایگزین جراحی شده است.

هزینه درمان فیستول با لیزر

بهترین و موثر ترین روش درمان فیستول با لیزر است. لیزر موجب می شود، بیماری به طور قطع و برای همیشه درمان شود. لیزر هیچ آسیبی به عضله اسفنکتر مقعدی وارد نکرده و دیگر مشکلات جراحی مثل به جای ماندن اسکار بر روی پوست، درد، خونریزی، عفونت، بستری شدن در بیمارستان، دوره نقاهت طولانی مدت و …. را ندارد.

یکی دیگر از ویژگی های لیزر که کمتر به آن پرداخته می شود، هزینه ی مناسب لیزر در کنار ده ها مزیت دیگر آن است. هزینه درمان فیستول با لیزر بسته به کلینیک انتخابی شما، پزشکی که لیزر را انجام می دهد، میزان و شدت بیماری و …. تعیین می شود. البته در نظر داشته باشید، هزینه درمان فیستول توسط بیمه های درمانی تقبل نخواهد شد. زیر بیمه ها هزینه درمان های سرپایی و کمتر از ۶ ساعت بستری در بیمارستان را نمی پردازند. ولی با این حال باز هم هزینه درمان فیستول با لیزر مقرون به صرفه تر از جراحی است زیرا که جراحی نیازمند دوره نقاهت طولانی مدتی دارد و حتی به چندین هفته استراحت نیاز دارد که این امر خود هزینه های سنگینی را به دنبال دارد. ضمن آنکه  ممکن است درمان جراحی درمان قطعی نبوده و نیاز به تکرار مجدد این روش درمانی داشته باشید و این یعنی پرداخت هزینه ای مجدد.

منبع : هزینه درمان فیستول با لیزر توسط دکتر بیژن عابدیان

مطالب مرتبط : درمان فیستول با لیزر





:: برچسب‌ها: فیستول , درمان فیستول , فیستول مقعد , درمان فیستول با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html